reklama

Tri písmenká - diel IV.

Nikdy nebolo mojim snom podnikať. Nebolo to moje vysnívané povolanie od malička. Ako každý som chcel byť astronautom, hasičom alebo vojakom. Dnes je to však inak. Pre niekoho sú vysnívané 3 písmenká pred menom „ing“ pre niekoho „mgr“. Mojimi vysnívanými písmenkami sú dnes „s.r.o.“. Každá, aj tá tisíc míľová cesta začína prvým krokom. A ja som každým ďalším bližšie a bližšie si tento sen splniť. Pridajte sa na túto výnimočnú cestu aj Vy. Možno Vás tiež inšpiruje a premeníte snívanie o živote na prežívanie snov. V minulom dieli som hovoril o tom ako som sa dostal k MLM a odkiaľ prišiel nápad začať vlastnú automobilku. A dnes prichádza zakončenie príbehu. Tak sa pohodlne usaďte, začíname :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prišiel druhý semester a ja som sa rozhodol, že sa zapojím do študentskej spoločnosti. Je to simulované podnikateľské prostredie s reálnymi peniazmi. Človek si založí študenstkú spoločnosť cez JASR a máva pravidelné valné zhromaždenia, emituje akcie ktoré predá za reálne peniaze a z tých potom vyrába rôzne produkty ktoré sa snaží predať a zo zisku spätne vyplatiť akcionárov. Prišiel som s nápadom Carbo. Bola to súčasť projektu Nemesis RC. Tam som totiž potreboval na moje pomery vysoký štartovný kapitál, ktorý som však nemal. Chcel som sa preto chytiť len jednej veci a to je výroba z karbónu, keďže moje karosérie mali byť karbónové. Mohol som pracovať v tíme ľudí, naučiť sa niečo od nich, ja naučiť niečo ich a popri tom získať potrebné zručnosti s laminovaním a už počas ŠS vyrobiť pár karbónových vecí ako napr misky, popolníky a podobne. A po skončení ŠS sa do toho pustiť naplno a zarobiť si potrebné prachy na rozbeh Nemesis RC. Po prezentácií nápadu za mnou prišiel týpek že či môže so mnou spraviť rozhovor. Ja že v pohode, však síce študentské rádio nepočúva veľa ľudí, ale tak prečo nie. Spravili sme rozhovor a potom sa ho pýtam, že ktoré rádio (máme na Unize 2 ak sa nemýlim). A on že RTVS: Rádio Regina. A ja som zostal ako obarený. Tak ja budem hovoriť v národnom rádiu o podnikaní a svojich projektoch? Bol som nesmierne šťastný, bol to doteraz môj najväčší dosiahnutý úspech. Týždeň nato však na ďalšom stretnutí sa rozhodlo, že projekt Carbo nie je vhodný na študentskú spoločnosť. Príliš dlho trvá kým dostaneme materiál, náklady tiež nie su nízke. Prešlo sa na nápad jednej holky zo skupiny.Tým nápadom bol projekt ECOdog. Mestá sú plné psíčkarov ktorý neupratujú po sebe svoj bordel. Jedným z dôvodov je aj to, že teplé psie exkramenty chytať igelitovým sáčkom nie je každému zrovna 2x príjemné. Náš nápad bol vyrábať vrecúška z recyklovaného papiera s malou kartónovou lopatkou pomocou ktorej sa to bude naberať. Rozdelili sa úlohy, a mne sa podarilo dostať pozíciu viceprezidenta pre marketing. Aj vďaka tomu že mám za sebou marketingový kurz od jedného z najlepších Slovenských marketingových expertov, aj preto, že s podnikaním mám už nejaké skúsenosti, však tatino podniká vyše 10 rokov, kamarát má reklamnú agentúru a tak podobne. Počas práce na projekte mi v jeden streďajší večer však zazvonil telefón. Tatino. Pozerám, čo môže chcieť, zvyčajne mi voláva utorok alebo piatok ráno. Zdvihnem to, ani som nestihol povedať ahoj keď prišla otázka: „Na tie autíčka investora máš?“ nechápavo pozerám na telefón a odpovedám že zatiaľ nie. „No vidíš, a ja hej, tak sa poriadne priprav, v piatok mu to odprezentuješ. Šokovaný pokladám telefón a vyberám odložené podklady.Tým investorom je tatinov starý kamarát, majiteľ sprostredkovateľskej pracovnej agentúry ktorý mi pred dvomi rokmi zohnal fleka v závode. V závode v ktorom vďaka frustrácií z práce prišiel impulz začať čítať motivačné knihy od Kiyosakiho ktorými čítaním som sa dostal na predmet kreatívne podnikanie a povolanie podnikateľ, kde som založil projekt DreamDrive.sk a zistil že je príliš nákladný a sám si nezarobí, potrebuje okolo seba veľkú komunitu a ďalšie služby aby prežil, tak som začal hľadať iné spôsoby ako na to zarobiť. Prišli RC Autá, a síce nápad skvelý, ale zase príliš vysoké investície bez externého investora, tak som skresal nároky na minimum, a vymyslel som začať len s karbónovými vecami čo si dokážem zainvestovať aj sám, čo zaujalo na mojej prezentácií na Unize na predmete Povolanie Podnikateľ redaktora RTVS ktorý so mnou spravil rozhovor po ktorého uverejnení sa kruh uzavrel a ja som možno konečne našiel toľko hľadaného investora. Tak, to je zatiaľ koniec môjho príbehu. Všetko čo sa doteraz udialo na mojej ceste za tromi magickými písmenkami: S.R.O.. Môže sa zdať, že to naoko končí. Avšak je to presne naopak. Teraz to všetko ešte len začína. Teraz treba pozbierať všetky doteraz získané skúsenosti a vedomosti, a uplatniť ich. Tak mi držte palce. :) A ja rovnako držím palce všetkým Vám, ktorý chcete konečne prestať snívať, a začať žiť svoje sny. Dá sa to. Keď som to dokázal ja, dokážete to aj vy :)A na záver pre všetkých pripájam odkazy na ten rozhovor a na jednotlivé moje projekty:https://www.youtube.com/watch?v=JsxDBDvEEz4http://www.dreamdrive.skhttps://www.facebook.com/pages/Dreamdrivesk/166610823403414https://www.facebook.com/pages/Nemesis-RC/572440736160437https://www.facebook.com/ECOdogUniza

Michal Loučičan

Michal Loučičan

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent Žilinskej univerzity, zaujímam sa o techniku, hlavne autá, motorky a robotiku, ale taktiež aj o umenie - hudbu a film. Hrám na troch hudobných nástrojoch - klavír, bicie a gitaru a príležitostne sa venujem amatérskemu filmu. Jo, a snažím sa začať podnikať :) Zoznam autorových rubrík:  PodnikanieAuto-moto

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu