reklama

Tri písmenká - diel III.

Nikdy nebolo mojim snom podnikať. Nebolo to moje vysnívané povolanie od malička. Ako každý som chcel byť astronautom, hasičom alebo vojakom. Dnes je to však inak. Pre niekoho sú vysnívané 3 písmenká pred menom „ing“ pre niekoho „mgr“. Mojimi vysnívanými písmenkami sú dnes „s.r.o.“. Každá, aj tá tisíc míľová cesta začína prvým krokom. A ja som každým ďalším bližšie a bližšie si tento sen splniť. Pridajte sa na túto výnimočnú cestu aj Vy. Možno Vás tiež inšpiruje a premeníte snívanie o živote na prežívanie snov. V minulom dieli som hovoril o tom ako to vyzeralo po príchode na vysokú, ako vznikol Dream Drive a ako takmer znova zanikol. A dnes sa dozviete čo sa dialo cez prázdniny ako začal tento školský rok a ako som sa dostal k MLM. Tak sa pohodlne usaďte, začíname :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prišlo leto a bol som sklamaný, že som nič nedokázal. Znova som makal v závode a zo snov bol len prach. Ako som tak sedel večer pri PC, pozeral videá rc áut na YouTube a popritom znudene sledoval Facebook objavil sa tam článok. Nepametám si ho presne, ale v skratke šlo o to, že chlapec sa nudil na internete a náhodou našiel stránku kde predávali fakt parádne kolobežky. Boli však drahé, nemohol si ich dovoliť. Preto im napísal mail, že či by mu jednu nedarovali, že keď bude vidieť že je super, nahovorí kamarátov aby si kúpili. Odpísali mu, že keď si jeho kamaráti kúpia 5ti naraz, on dostane tú svoju 6tu zadarmo. Žiadny z jeho kamarátov sa však nechcel nechať nahovoriť. Tak začal šetriť peniaze.. Nie aby si kúpil tú svoju, ale aby si kúpil tých kolobežiek 5, a dostal ju zadarmo. A vážne sa mu to podarilo. Prišli mu domov, a on sa tešil zo svojej kolobežky. A 5 ďalších mu ležalo v skryni. A zrazu keď kamaráti videli že tá kolobežka je fakt fajn, chceli aj oni. Bál sa, že keby zdvihol ceny objednajú priamo zo stránky, tak ich predal presna za tú istú cenu za akú to kúpil. Ale zrazu mal peniaze naspäť a objednal ďalších 5 kusov, a jeden zase prišiel zadarmo. A to bol už jeho prvý zisk. A ja som si uvedomil svoju šancu.Už to boli asi 3 roky čo som túžil po rc aute. Ale žiadne také z tesca, tých som mal pár a nič nevydržali. Originál 1:10 s plne realistickým off-road podvozkom, trubkovým rámom ktoré dokáže jazdiť ťažkým lesným terénom. A vypočítal som si koľko takých áut by som musel predať aby som mal to jedno pre seba z toho zisku. Samozrejme to nešlo, že kúpim a predám, bolo treba autá upraviť, miesto plastového podvozku dať hliníkový a titánový, miesto lexanovej karosérie ručne vyrobenú karbónovú. A tak vznikol projekt Nemesis RC. Kamarát mi v tej dobe poslal stránku Ideamart. Bolo to tržisko nápadov. Niekto tam pridal svoj nápad, a keď sa investorom páčil, tak mohli toho človeka osloviť a začať spoluprácu. A investori sa začali ozývať, jeden za druhým. Avšak projekt nebol dobre vypracovaný., mal príliš nízku návratnosť. Pre mňa sa cíce jednalo o veľké peniaze, ale pre investorov to nebolo zaujímavé. A tak ako prichádzali, tak aj postupne odchádzali, a mne zase zostali len oči pre plač. Frustrovaný som si sadol za pokec že trochu vypnem hlavu. Až som dostal správu od týpka, či by sa mi nehodili prachy navyše. Samozrejme som odpísal že jasné, komu by sa nehodili prachy navyše? Dohodli sme si stretnutie a ešte večer sme sa stretli. Nebol to investor. Bolo to oveľa lepšie. Chalan ma zoznámil s MLM systémom spoločnosti Amway. Jasné, teraz si hovoríte že vymývanie mozgov, pyramídy. Ale rovnako ako Facebook, Youtube, internet, telefóny či pošta je to len sieť ktorá sama o sebe nie je ničím. Či bude úspešná a ako bude úspešná záleží od ľudí, ktorý sú v tej sieti zapojený. A ja som mal to šťastie že sa mi podarilo zapojiť do siete medzi samých podnikateľov. Jeden má veľkoobchod, ďalší robí IT zákazky v stotisícoch eur a tak podobne. Získal som od nich neoceniteľné skúsenosti a napumpovali ma pozitívnou energiou a vedomosťami aby som budoval svoj obchod. A aj keď som MLM odložil na čas bokom, určite sa k nemu v budúcnosti ešte vrátim, pretože ak nájdete správny MLM, je to dokonalé podnikanie. Nepotrebujete vývoj produktu, výrobu, všetko dostanete na striebornom podnose rovno pred nos a jediné čo musíte spraviť je zobrať produkt a nájsť ľudí ktorý ho chcú a predať im ho. A pokiaľ je produktom spotrebný tovar, je vašim potencionálnym zákazníkom úplne každý človek. Neviem ako vy, ale ja nepoznám nikoho kto sa neumýva alebo neperie. Ľudia sa smejú, ty predávaš mydlo. Ale keby som predával zlaté tehly, koľko ľudí si ich kúpi. A koľko ľudí si kúpi mydlo? Letný semester začal klopať na dvere, o tom však poviem zase nabudúce ;)

Michal Loučičan

Michal Loučičan

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent Žilinskej univerzity, zaujímam sa o techniku, hlavne autá, motorky a robotiku, ale taktiež aj o umenie - hudbu a film. Hrám na troch hudobných nástrojoch - klavír, bicie a gitaru a príležitostne sa venujem amatérskemu filmu. Jo, a snažím sa začať podnikať :) Zoznam autorových rubrík:  PodnikanieAuto-moto

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu